Iwona Golonko gościem audycji

Iwona Golonko, Prezes Energii dla firm S.A. była gościem w studiu Programu 1 Polskiego Radia. Podczas audycji „Poranne Rozmaitości” przybliżyła słuchaczom zagadnienia związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej.

Polacy mogą zmieniać dostawcę energii od lipca 2007 roku. Od tego czasu zrobiło to ponad 370 tys. gospodarstw domowych. Jednak dopiero niedawno taka możliwość na dobre zaistniała w świadomości Polaków.

– Liczba gospodarstw zmieniających dostawcę energii rośnie systematycznie – podsumowuje Iwona Golonko.

Jak zauważa Iwona Golonko, za sprawą trwającego do 2007 roku monopolu energetycznego Polacy nie byli postrzegani przez firmy dostarczające energię jako klienci. Bez względu na warunki umów i ceny musieli korzystać z usług, jakie oferowali monopoliści. Sytuacja nabywców zmieniła się na lepsze po tzw. uwolnieniu rynku. Teraz firmy energetyczne konkurują o klientów, co wpływa na obniżkę cen i wprowadzenie szeregu innych pro-konsumenckich rozwiązań.

– Dzisiaj zmiana sprzedawcy prądu czy gazu jest bardzo prosta. Klient de facto musi tylko podpisać umowę i pełnomocnictwo, wtedy wszelkie formalności przejmuje nowy sprzedawca – podkreśla Prezes Energii dla firm. Cały proces zmiany sprzedawcy trwa około 3 tygodnie. Nie wiążę się on z żadnymi utrudnieniami dla klienta.

Różnica pomiędzy taryfą G (dla gospodarstw domowych) a AB (dla firm) jest znaczna. W przypadku ofert dla klienta indywidualnego, niezależnie od zużycia, cena pozostaje taka sama – ze względu na regulację przez Urząd Regulacji Energetyki. Firmy i większe gospodarstwa domowe jednak mają możliwość negocjacji cen końcowych na umowie z nowym sprzedawcą. Dlatego też w ich przypadku oszczędności są znaczne. Klienci zyskują również szereg udogodnień m.in. stałą cenę za energię, która nie wzrośnie przez cały czas trwania umowy, audyt energetyczny czy pomoc ekspertów w dobraniu najkorzystniejszej taryfy.

posłuchaj

« wróć